Vi bruger Cookies

Ved at benytte www.danskslagtefjerkrae.dk accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Events

Når de gode kræfter bag kyllingevognen er ude blandt forbrugerne, så er det tydeligt at kylling interesserer danskerne. Det handler ikke kun om at smage på kylling. Det drejer sig ligeså meget om at tale om kylling. Nysgerrigheden er stor, vidensniveauet er forbløffende lavt – og fordommene bliver luftet.

Food Festival i Aarhus

Kyllingevognen nærmest smilede, da den rullede af sted i sine nye klæder. Vognen som i årenes løb har lagt køkken til tusindvis af smagsprøver, har fået rødt/hvidt/sort look og samme humoristiske stregtegninger som kampagnen ’Hvordan ved man om en kylling er dansk?’. Den nye fjerdragt skulle testes. Og det blev den på Food Festival i Aarhus den 5.-7. september.  30.000 mennesker lagde vejen forbi festivalen, og at dømme efter køen ved kyllingevognen, så var en god portion af de besøgende forbi for at smage på gammeldags grydestegt kylling, kyllingesalat og kyllingedeller.